MengaNisam ja taj koji traži mladu ludu; mlada luda traži mene. Ovaj heksagram objašnjava odnos između Mudraca koji govori kroz I ching i njegova sljedbenika koji traži savjet u I chingu. Mudrac će govoriti proročki i priteći nam u pomoć samo ako je naše stajalište ispravno, to jest, ako dragovoljno isključimo nevjerovanje i nepovjerenje, neprijateljski raspoloženi ili stalno ispitujemo, odgovori će biti nerazumljivi jer će Mudrac ostati povučen. Do te mjere dok oklijevamo u isključivanju  nevjerovanja, dotle zaustavljamo Mudračevu pomoć jer je u suprotno njegovim načelima odgovoriti na ono što ne proizlazi iz poniznosti nepristranog uma. Zato što je čvrsto usmjeren na ono što je dobro, on se neće razbacivati tražeći potvrdu od nas, niti će nas pokušavati uvjeravanjem nadići naše unaprijed određene poglede na to kako djeluje kozmos, što je dobro i loše te što je priroda Boga ili sudbine ma koliko pogrešni ti pogledi bili.

Kad zatražimo pomoć od Mudraca trebali bismo se pobrinuti da se oslobodimo unaprijed određenih zamisli koje sprječavaju učenje. Možda ćemo se uplašiti da će njegov odgovor poljuljati naš obrambeni sustav ili da se nećemo moći suočiti s istinom o nekoj situaciji. U ludosti duhovne mladosti ne uspijevamo shvatiti kako učenje istine uvijek olakšava pritisak dižući teški teret straha i dvojbe.

Biti učenikom Mudraca iz I chinga znači dobiti dopuštenje za sagledavanje života iz kozmičkog kuta. Na koncu svake lekcije zadobivamo kozmički uvid. Bilo da tražimo savjet u I chingu svakodnevno ili tek povremeno, njegovi će odgovori uvijek biti sljedeći korak u našem razumijevanju. Svaka nova lekcija sa sobom povlači novi početak, sa svojim karakterističnim poteškoćama. Problem koji trebamo riješiti tijekom svake lekcije uglavnom stvara okolnosti u kojima bi se lekcija trebala razriješiti. Lekcija je gotova kad sagledamo problem iz kozmičkog kuta. Zadobivši takav uvid, možemo riješiti problem ili barem poduzeti još jedan korak do konačnog rješenja.

Ako svakodnevno potražimo savjet u I chingu onda se svaka lekcija može završiti za kratko vrijeme, na primjer za jedan tjedan, ako se savjetujemo jednom godišnje, svaka lekcija može zahtijevati dulje razdoblje kako bismo je savladali. Mudrac je nevidljivi životni učitelj, a naša su nam svakodnevna iskustva učionica. Takve se lekcije mogu naučiti bez savjetovanja s I chingom, no on služi kao svjetiljka s kojom ćemo sigurno prijeći ravnicu punu stupica koje postoje u području duhovnog napretka. Bez njezine pomoći, proces učenja zahtijevat će od nas da uvijek iznova upadamo u stupice.

Prva linija:  Okove treba ukloniti. Nastaviti na ovaj način donosi poniženje. Jedno je učiti o životu slušajući upute, ali na koncu moramo primijeniti ono što smo naučili. To se često odvija izravnim i katkad neugodnim iskustvima, ali ono što naučimo čini nas snažnijima, a lekcija će se urezati ne samo u intelekt, već i u srce kao unutarnja istina.

Druga linija: Trpjeti s ludama uz prijaznost donosi sreću. Sin može preuzeti brigu o kućanstvu. Ova slika odnosi se na sinovo preuzimanje očevog mjesta tek kad je naučio vladati spoznavši unutarnju istinu. Shvativši kako je teško ispraviti vlastite slabosti, on je poput viteza u stanju sagledati pogreške i slabosti drugih, osobito onih koji nisu razvijali sebe. Važno je biti skroman i ljubazan, a ne ponosan i osvetoljubiv. Sve dok ne postignemo takvu skromnost i ljubaznost unatoč izazovima, nećemo biti u stanju privući druge na ispravni put svojim primjerom.

Treća linija: Ne uzimaju djevu koja…gubi vlast nad sobom. Ništa ne donosi uspjeh. Ova se linija odnosi na ponizni pristup učenju. Ako kažemo ljudima što trebaju učiniti, oni će slijediti oblik prije nego sadržaj stvari; usredotočit će svoju pozornost na prilagođavanje izgledu prije nego na ono što je ispravno i važno. Moramo dopustiti ljudima da se upuste u pogreške sve dok ne iscrpe sve oduševljenje koje ih je zavelo s puta. Tek kad uistinu budu trebali pomoć, oni će potražiti pouku na djetinjast i skroman način. To, također, vrijedi i za način koji učimo: Mudrac ne želi da budemo uslužno poslušni, već da naučimo osjetiti radost slijedeći ispravnost za svoje vlastito dobro. U skladu s tim ne bismo trebali naučiti ljude da budu uslužni ili tražiti od njih više nego što je ispravno zbog vlastitoga ponosa ili želje za osvetom.

Četvrta linija: Zapletena ludost. Ova se linija odnosi na sebičnu pretpostavku da možemo proći kroz život koristeći se isključivo intelektom. Ta bahata samouvjerenost odvlači nas od pomoći koja nam je potrebna iz unutarnjeg svijeta i jamči da nećemo biti dovoljno nepristrani kako bismo shvatili takvu pomoć kad nam bude ponuđena. Mudrac nas pušta da idemo svojim putem dok razvijamo poniznost koja nam je potrebna kako bismo došli do kraja beskrajnog kruga nenapredovanja.

Peta linija: Dječja ludost donosi sreću. Kad razvijemo dječju otvorenost, dobit ćemo pomoć u razumijevanju tajni unutarnjeg svijeta kojima nas samo Mudrac može provesti. Poučavajući druge trebamo samo prionuti uz moć istine i čekati da se objavi. Umjesto što se trudimo drugima objasniti što mislimo, trebali bismo nevino slijediti istinu o stvarima ne brinući se što će drugi misliti.

Šesta linija: Tijekom kažnjavanja ludosti ne koristi činiti pogreške. Jedino što će donijeti napredak jest sprječavanje pogrešaka. Sudbina nas kažnjava kad zapostavljamo kozmičke zakone, na ona to čini nepristrano i samo onda kad je nužno potrebno, te do one mjere koja je potrebna kako bi se slomila tvrdoglavost našeg stajališta. Ova linija, također, daje naslutiti kako onaj koji tvrdoglavo ide slijepim ulicama nailazi na razočaranje. Samo ono što se temelji na ispravnim načelima na koncu će ostvariti uspjeh. Neugodni događaji imaju svrhu odškrinuti nam vrata uma, govoreći nam da smo na krivome putu.