Hsiao chuSredišnja slika u ovom heksagramu jest jaki element (sve linije yang) kojega „privremeno drži na uzici“ slaba linija što se nalazi na četvrtom mjestu (mjesto ministra). Ministar po prirodi svoga položaja nema dovoljno autoriteta (potpunu vjeru u druge) ni snagu za pokoravanje jakih elemenata jednom zauvijek, ipak će možda putem čvrste odlučnosti u sebi te nježnosti i prilagodljivosti nastaviti imati obuzdavajući utjecaj.

Praktično govoreći, ovaj heksagram pokazuje kako je naš utjecaj ograničen okolnostima. Drugi ljudi počinju uviđati čvrstinu našeg karaktera i poštuju naš način života, ali ne dovoljno da bi trajno ispravili svoj način ophođenja s nama. Napredovali smo samo do one točke gdje je drskost druge osobe obuzdana; stoga, ne bismo trebali pretpostaviti da su svi problemi riješeni. Sve dok se veće čvrsto i iz temelja ne isprave trebamo ostati rezervirani i oprezni, održavajući osjećaj pažljive odgovornosti i čineći ono što je ispravno. Uvijek ima iskušenja koja nas potiču na napuštanje puta samodiscipline. Osobito nakon malih pobjeda, naši niži porivi pitaju: „Možemo li se sada opustiti?“, „Moramo li još uvijek biti pokorni, na oprezu, odgovorni?“.

Trebali bismo izbjegavati ambiciju da ostvarimo napredak. Ambicija na početku postoji samo kao neobjašnjivi osjećaj nezadovoljstva. Ne samo da konačna pobjeda sada nije moguća, već će ambicija samo povećati negativan pritisak. Nazočnost ambicije pokazuje kako još uvijek nemamo povjerenja u put nedjelovanja ili moć privrženosti istini koja će primijeniti situaciju. Ta dvojba, koju drugi podsvjesno zamjećuju, sputava povoljan učinak naših postupaka. Trebali bismo se odmoriti, zadovoljni malim dobitima koje smo postigli. Skromno prihvaćanje sporoga načina na koji priroda djeluje, ostavlja drugima prostor koji im je potreban kako bi otkrili gdje se nalazi njihov put i zadovoljavanje vlastitih interesa i slijedili ga.

Prva linija: Povratak na put. Sreća. Postajemo negativno zaokupljeni problemom kad usvojimo stajalište ili kako bismo na silu promijenili svoju sudbinu. to se također odvija kad ponovo zapadnemo u negativnost i otuđenje kroz osjećaj nestrpljivosti jer nema vidljivog napretka. Nestrpljenje, koje se rađa iz želje i dvojbe, upućuje se na to da naš ego nastoji dominirati situacijom, to je nastojanje osuđeno na propast. Trebali bismo se savjesno vratiti na put poniznosti i prihvaćanja te se riješiti otuđenja i negativnosti.

Druga linija: On dopušta da ga se prisili na povratak. Sreća. Možda smo se počeli kolebati (sumnjati) u ono za što u sebi znamo da je istina, tako da smo došli u iskušenje napustiti ispravan put kako bismo napredovali. Ponekad se doima kao da prijetimo Mudracu, govoreći mu da ćemo, ne pomogne li nam da postignemo svoje ciljeve, odbaciti njegovo vodstvo. Takva prijetnja nikad se neće moći ostvariti, stoga kad je izgovaramo samo ugrožavamo svoju osobnost i zaplićemo se u ponos.  Unatoč osjećaju poniženja, trebali bismo sebi dopustiti povlačenje iz takvoga razmišljanja i vraćanje na put ustrajnosti. Često dobijemo ovu i prethodnu liniju upravo prije situacije koja će u nama probuditi takve osjećaje; ova nam priprema pomaže u prikupljanju snage koja nam je potrebna za odupiranje prevlasti emocija.

Treća linija: Žbice su odjednom poispadale iz kotača kola. Muž i žena prevrću očima. Ova slika simbolizira da se naše unutarnje stajalište preobrazilo u otuđenje i nestrpljivost te stoga izgubilo cjelovitost i korisnost. Situacija se raspada kad dignemo ruke od strpljivog čekanja ili kad pokrećemo razgovor o kontroverznim stvarima radije nego da ih pustimo da se spontano jave. Požurujemo stvari kad se bojimo da pravo vrijeme neće doći dovoljno brzo. Pod utjecajem straha, negativnosti i želje nismo u stanju postići objektivnost koja je potrebna da se pronađe ispravno rješenje. Bez ispravnog rješenja stvari će poći po zlu, a mi ćemo se pokajati. Uporno nastojanje da se na silu ide naprijed znači kako nastojimo, pod utjecajem negativnih i otuđenih osjećaja, na silu napredovati prijeteći kako ćemo odustati od zadaće da spasimo druge.

Četvrta linija: Ako si iskren, krv nestaje i strah se povlači. Nema krivnje. Premda nam se možda ne sviđaju neke linije koje dobijemo u I chingu one su nam dane iskreno u dobroj namjeri da nam pomognu. Usprkos opasnosti da bismo ga mogli prezreti zbog toga. Mudrac nam nudi ovaj savjet. Nalazimo se na odgovornom položaju i drugima dajemo primjer načina koje nam postavlja ego drugih ljudi i pustiti ih da odu, premda će naši postupci biti krivo shvaćeni. Na koncu, budući da smo vjerni svojim načelima, postižemo ispravan učinak. Živjeti ispravno znači prenositi poruku našeg vođe drugima.

Peta linija: Ako si iskren i vjerno privržen, imaš blago u svom susjedu.  Mudracu se može vjerovati; potpuno usmjeren na ono što je istinito i dobro, on ne može odgovoriti na ono što ga nije dostojno u nama. Kad smo iskreni u nastojanju da učinimo ono što je dobro, on dijeli svoje veliko blago s nama u obliku prijateljske nazočnosti, osnažujući nas u vrijeme nevolja i dajući nam osjećaj zaštićenosti i zadovoljstva koji nam bolno nedostaje kad skrenemo s puta.

Šesta linija: Kiša dolazi, mir je. To je zbog trajnog utjecaja karaktera… Ako nadmoćni čovjek ustraje, nesreća dolazi. Pobjeda je osigurana ustrajavanjem na nepokolebljivom, ispravnom vladanju. No, to je djelomična pobjeda, ne ona koja se temelji na polaganom prodiranju svijetla unutarnje istine ili na savršenom razumijevanju koje nas štiti od svakoga obrata. Ako možemo održati svoju skromnost i poniznost žrtvujući svaki osjećaj moći koji možda osjećamo, naša postignuća bit će utemeljena.

Magicus.info

         
Ocjena: 4.8 / 5 (370 ocjena)
Kliknite ovdje za razgovor uživo