PiU ovom heksagramu Kan, trigram vode zauzima mjesto iznad Kuna, trigrama zemlje; voda i zemlja održavaju se na okupu uslijed prirodnog privlačenja. To privlačenje simbolizira snažna linija yang na mjestu vladara, koja održava sve slabe linije na okupu. Kad se to prevede na način kako se ponašaju ljudi, čvrsta peta linija predstavlja unutarnju neovisnost. Ako osoba na prvo mjesto u hijerarhiji vrijednosti stavi svoje poštenje te ga nikada ne žrtvuje uslijed straha niti ga stavlja na kocku zbog želja, tada je sposobna potaknuti višu prirodu u drugima i ujediniti se s njima u zajedničkom moralnom skladu.

Održavanje na okupu s drugima započinje kad održavamo na okupu same sebe moralno i duhovno. Kad se vjenčamo sa svojim unutarnjim osjećajem istine, slijedimo put reagiranja na situacije koji se zove naš Tao – put koji je u skladu s biti našeg bića i s kozmosom. Isprva ne prepoznajemo što je u skladu s unutarnjom istinom i osjećamo kako je nužno iskreno zamoliti višu silu za pomoć. Izraz „vidjeti“ velikog čovjeka često se pojavljuje u I chingu, a znači da moramo tražiti odgovore u sebi te se tako probuditi i naučiti slijediti velikog čovjeka (ili ženu) u nama. Nastojanje da otkrijemo što je istinsko i ostanemo vjerni samima sebi u svakom trenutku, naša je zadaća.

I ching nam je dna kao vodič kako bi nam pomogao pronaći unutarnju istinu. I ching nije religija već vodič za otkrivanje skrivenih, unutarnjih istina života i pomaže nam da te istine prenesemo drugima. Naša potraga postaje duhovno putovanje koje vodi k moralnoj i duhovnoj cjelovitosti. Teškim lekcijama iskustva putem nerazumijevanja i pogreška otkrivamo smjernice koje trebamo primijeniti na polju djelovanja. „Održavanjem na okupu“ s tim smjernicama koje čine naš unutarnji osjećaj za istinu, mi utječemo na druge bez ulaganja napora. Kad nam to nedostaje postajemo neodlučni i zbunjeni te bez iznimke prenosimo svoju nesigurnost na druge.

Ovaj heksagram također potvrđuje kako je čovjekova sklonost da teži u skladu s drugima prirodna. On potvrđuje kako svatko tko razvije svoje mogućnosti za uzvišenost, dosljednost i snagu, automatski djeluje kao središte za ujedinjenje ljudi. Takva osoba zborno je mjesto; svatko joj može vjerovati i slijediti je bez straha da će iznevjeriti svoju višu prirodu, izgubiti svoje dostojanstvo ili biti povrijeđen. Upravo je tako visokorazvijena osoba potrebna kako bi se održali na okupu svi oni koji je okružuju.

Heksagram postavlja pitanje čitatelju: „Imaš li uzvišenost, dosljednost i ustrajnost?“ To znači jesmo li u stanju održati svoju unutarnju neovisnost i držati se svojih načela kad se suočimo s izazovima i iskušenjima? Jesmo li u stanju ostati nepokolebljivi onda kad bismo radije bili popustljivi, dosljedni onda kad bismo radije odustali te postojali usprkos pritiscima unutarnjeg emotivnog djeteta koje nas demonski nagovara da silom privedemo stvari kraju?

Prva linija: Prioni uz njega u istini i vjernosti. To je bez krivnje. Ljubaznost može privući ljude, ali ih ne može održati uz nas. Ono što održava njihovu naklonost nama ponajprije je naša privrženost istini. Ponekad ta privrženost zahtijeva od nas da budemo rezervirani, a tada nas nerijetko pogrešno tumače kao suzdržane ili ravnodušne. Često moramo pustiti druge da prožive negativna i loša iskustva. To bi mogao bit jedini način na koji će shvatiti kako ih pogrešno vladanje odvlači od njihovih ciljeva. Sve dok igramo ulogu spasitelja za one koji plivaju blizu morskih pasa, oni će se osjećati sigurnima. Ako ih pustimo ne znači da odbacujemo, čvrsto se uzdamo u pomoć koju kozmos može dati. Ta je pomoć uvijek tu, kako za nas, tako i za njih. sve što trebaju učiniti jest zatražiti je.

Druga linija: Prioni uz njega iznutra. Ustrajnost donosi sreću. U skladu je s našom višom prirodom ustrajati i čuvati našu osobnost. Izbjegavamo odbaciti svoju osobnost druženjem s nižim elementima bilo u nama ili u drugima. Svatko ima svoju višu i nižu prirodu. Kad se dobro upoznamo i opustimo u društvu sa sebičnim, djetinjastim jastvom neke osobe, ne samo da time potičemo tiranina u njemu, već također umanjujemo vlastito samopouzdanje i potkopavamo vlastito dostojanstvo. Ako je netko odlučio slijediti svoju nižu prirodu, prema njemu se možemo odnositi samo rezervirano.

Treća linija: Družiš se s krivim ljudima. Dobiti ovu liniju znači da smo skrenuli s puta ili da se približavamo situaciji u kojoj ćemo doći u iskušenje i vratiti se neispravnom vladanju. Krivi ljudi – obično se odnosi na krive elemente u našem vladanju, kao kad napustimo čvrsto stajalište zbog onoga koje je popustljivo.

Četvrta linija: Drži se njega i izvana. Ustrajnost donosi sreću. Primjenjivali smo načela I chinga samo na bliske osobe. Kao Mudračevi učenici, trebali bismo ih primjenjivati u svim situacijama. Trebamo samo riskirati i vidjeti kako učinkovito djeluju.

Peta linija: Očitovanje držanja na okupu… Sreća. Ograda ili dvorište prikazano u ovoj liniji simbolizira moralna ograničenja koja se primjenjuju na odnose. Huškači koji tjeraju jelena s tri strane ujedno simboliziraju događaje koje određuje sudbina te naše napore da utvrdimo moralne granice. Ako netko tko je postao svjestan naših granica odluči ne poštovati ih, moramo mu dopustiti da ide svojim putem zato što ih u svakom slučaju mora dobrovoljno poštovati uz pomoć vlastitog uvida.

Šesta linija: On otkriva da nema glave koja će održavati na okupu. Nesreća. Ako povučemo potez bez čvrstine, opreza i odlučnosti, naš će položaj neprestano biti oslabljen. Gotovo svaki početak u kojem oprezno ispipavamo svoj put završava uspješno. Samo prelaki, samouvjereni počeci stvaraju probleme. Takve situacije mogu se riješiti, ali svaki zapleteni komop morat će se mukotrpno razmatrati.