SungPitati zašto su stvari onakve kakve jesu ili što učiniti s njima, u sukobu je sa Stvaralačkim jer u nastojanju pronalaženja sveobuhvatnih odgovora ili u potrazi za sigurnošću koju nam pruža znanje, pokazujemo nepovjerenje da će nam Stvaralačko pokazati put i odgonetnuti dvosmislenost situacije u pravo vrijeme. Nebeski trigram Chien koji predstavlja mir, red, unutarnju ravnotežu i neovisnost, iscrpljuje trigram Kan koji predstavlja aktivnu bijelu vodu. To simbolizira sukob. Heksagram se odnosi kako na sukob koji nosimo u sebi, kako kad pitamo: „Zašto je život ovakav?“, tako i na nepovoljne situacije u kojima ga postavljamo. Međutim, sukob u nama samima krajnji je uzrok svih drugih oblika sukoba.

Do sukoba u nama samima dolazi kada gledamo Boga, Mudraca, sudbinu (poredak stvari), druge ljude ili same sebe na negativan način, tj. kao neprijatelje. Takvi sukobi nastaju zato što pogrešno shvaćamo način na koji djeluje kozmos i našu ulogu u poretku stvari. Zamisli koje su suprotne našoj istinskoj prirodi i našem unutarnjem osjećaju za istinu uvijek stvaraju unutarnji sukob. Dok možda uspješno zatomljujemo svoj unutarnji osjećaj za istinu, unutarnja rasprava podsvjesno se nastavlja.

Dobiti ovaj heksagram potvrđuje da smo u stanju sukoba sa samim sobom. Po svojoj prirodi takav je sukob vrtlog što ga je stvorio naš ego u kojem tražimo oslobođenje od pritiska što ih stvaraju sumnja i strah. U ovom nastojanju tražimo odgovore koji će zadovoljiti naše osjećajne žudnje; svi razlozi služe toj svrsi. Premda su takvi razlozi možda doimaju razumnima, oni nisu nastali u objektivnom um; budući da oni ne rješavaju problem, praznine u našem razmišljanju i dalje će se javljati, stoga ćemo ponovo doživjeti nastavak kruga rasprave. uhvaćeni u taj vrtlog nećemo moći prepoznati ili razumjeti ispravan odgovor čak i kad bi se on pojavio pred nama; stoga nam heksagram savjetuje da se povučemo od svih pitanja, prestanemo promatrati ono što nas uznemiruje i ostavimo sve neriješeno.

Prva linija: Ako se ne produžuje situacija… Na koncu dolazi sreća. Najlakše vrijeme za povlačenje iz sukoba jest na početku, kad najprije dopustimo sebi uključiti se u nastojanje kako bi se promijenila situacija. Ako se ne možemo povući i ne uključiti tada trebamo ispitati ima li u našem vladanju sebičnosti.

Druga linija: Osoba se ne može upustiti u sukob… Ljudi njegova grada, tri stotine domaćinstava, ostaju slobodni od krivnje. Ego traži izvanjsko, važe, mjeri, preračunava, procjenjuje i zaključuje u nastojanju da zaobiđe način na koji se stvari odvijaju kako da mu je glavna preokupacija odupirati se sudbini. Trebali bismo se povući iz takvog sukoba održavši unutarnji mir sve dok uvjeravanje riječima ne utihne i ponovo se ne uspostavi jasnoća. Nadmoćni čovjek u ovoj situaciji vidi stvaralačke sastojke koji su potrebni za rješavanje problema s kojima se susreće, on radi s tim sastojcima kako bi proizveo povoljan učinak za sve. Ako ne vidi načina za postizanje povoljnog učinka, on se povlači i čeka dok se situacija ne promijeni. ž

Treća linija: Napajati se drevnom vrlinom zahtijeva ustrajnost. Opasnost. Ako si u službi kralja, ne traži posla. Drevna vrlina traži ustrajnost – dovršavanje stvari iz pozadinskog (obično nevidljivog) položaja. Ovo je teško jer niži čovjek (slika koju imamo o sebi) uvijek traži priznanje za ono što je postignuto; ako ga ne dobije on pruća otpor i prijeti se te tako vrši pritisak na nas da odustanemo. Tražimo ugled da nas cijene zbog našeg rada onda kad samouvjereno dokazujemo drugima kako smo stručni ili kad raspravljamo kako bismo dokazali da smo u pravu, poput situacije „Nisam li ti rekao?“ te kad nastojimo biti središnji utjecaj nadajući se da ćemo postići nešto dramatično. Takva nepopustljivost potječe od ega – bijeli vitez u blještavom oklopu koji borbom nastoji spasiti situaciju.

Četvrta linija: Osoba se ne može upustiti u sukob. Ona se povlači i pokorava sudbini, mijenja svoje vladanje i pronalazi mir i ustrajnost. Sreća. Unutarnji sukob potiče nas da nastojimo utjecati i pokušamo služiti kao pokretač za djelovanje; to činimo zato što je naše unutarnje stajalište zatrovano ambicijom za ostvarenjem hitrog napretka. Htjeli bismo preskočiti Mudračev spori put, korak po korak, ako će nas to približiti našem cilju. Dakle, želja nas potiče da žrtvujemo ispravni način postupanja u ime postignuća napretka.

Peta linija: Boriti se pred njim donosi vrhunsku sreću. Sa sigurnošću možemo prepustiti situaciju Mudracu i sudbini. Na taj način sukob će se riješiti ispravnim putem.

Šesta linija: Čak i ako slučajno dobijemo kožni remen na dar, prije nego što jutro završi on će nam biti otet tri puta. Uporno nastojimo promišljati o situaciji ponovo i ponovo te se tako zaplićemo u unutarnji sukob i dvojbu. Situacija se neće riješiti na taj način. Možemo raspravljati sa sudbinom do mile volje, ali ništa se neće promijeniti.